آروم ولی ...

yesterday is history, tomorrow is a mistery, today is a gift, thats why its called the present

آروم ولی ...

yesterday is history, tomorrow is a mistery, today is a gift, thats why its called the present

بحث های من و صبرا

 به چندتا پست قبلیم سر بزنین میبینیم که این بحث من و صبرا به خاطر چی بوده صبرا خانم گفته ی من رو

انکار میکنن و من دارم دلیل بر صدق گفته ام میارم .

من نوشته بودم که مقصر ما هستیم ولی صبرا این جواب رو داد:

ما همیشه مقصر نیستیم . روح جاهایی می رود که به او اجازه حضور داده باشند . در چاردیواری ذهن ما همیشه میله هایی هستند که به کشنده ترین زهر ها آغشته اند . گاهی اتفاق می افتد بلایی مزمن که وادارم می کند به رویش آغوش نگشایم .

چرا همیشه ما مقصریم درسته که روح جاهایی میره که اجازه بهش داده شده ولی اگه ما چشممون رو باز کنیم و عقلانی عمل کنیم و روح رو درست پرورش بدیم میتونیم خیلی راحت به روحمون یاد بدیم که کجا بره و کجا نره .

در مورد اون میله ها و زهر های کشنده ..... من انکارشون نمیکنم ولی همه اونها زائده تصورات ما هستن.

 اگر ما درست عمل کنیم این میله ها هیچوقت به وجود نمیان

در مورد قسمت آخر :

کمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک

من نفهمیدم یعنی چی !

نظرات 22 + ارسال نظر
هیلدا جمعه 18 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 02:18 ق.ظ http://www.hildabihamtast.blogsky.com

سلام
be nazare manam ma khodemonim ke masole karamon hastim age injoor nabood motmaenan hichvaght hichja az ma be onvane ye ensan yad nemishod ensan be vasileye hamon aghali ke dare sarneveshtesho ragham mizaneee kheili vaghta az kheili az niroha ham faratar mireeee hamishe hameja yad shod roh pas az marg zendegi mikonee in (man fek mikonam albate)yani ta vaghti ensan hast o zendegi mikone dar hasti roh dar ekhtiyare ensane o moti e aghal o albate badan
movafagh bashi amir hosein e aziz

من هم موافقم و نه اینکه ۱۰۰٪ تحت اختیار ما باشه همونطور که میدونیم روح ازاد عمل مینکه ولی وقتی درست پرورش پیدا کنه میشه تحت اختیار ما.

توپولی جمعه 18 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 08:38 ق.ظ http://topoli6612.blogsky.com

سلام
شما همچنان می بحثی؟

چی کار کنیم دیگه!
آخه آدم ها دوست دارن عقایدشون مورد تائید بقیه باشه!

رز!! جمعه 18 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:53 ق.ظ http://bargepaeezi.blogfa.com

در مورد سؤالی که از من پرسیده بودی: آیا فکر می کنی پایانی غیر از این وجود دارد ؟ کدام پرهیزگار واقعی را سراغ داری که به آسانی از روی رودخانه ی زندگی عبور کرده باشد ؟ پرهیزگاران واقعی ما در این رودخانه غرق شدند . خودمان غرقشان کردیم !!!

تا تو غرق شدن رو چی بدونی !
تا اینکه دیدت به دنیا و بعدش چی باشه !
تا با چه دیدی به رود خانه نگاه کنی !
مگه نمیگن وصال یار عذاب داره مگه نمیگن آدم برای رسیدن به عشقش باید سختی بکشه ؟
ولی وقتی کسید و رسید بهدش میشه براش بهشت .
دروغ میگم ؟
اگه دروغ میگم بکو دروغ میگی.

من جمعه 18 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:23 ق.ظ http://pardismadhouse.blogsky.com

داری دور خودت می چرخی.. بدیش اینه که گرده و خیلی که بخوای زور بزنی آخرش می رسی همینجایی که الان هستی!

چرخیدن رو دوست دارم !
تازه وقتی بدونم آخرش کجاست که چه بهتر.

رز !! شنبه 19 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 01:12 ب.ظ http://bargepaeezi.blogfa.com

سلام .مرسی که اومدی. راجع به سؤالت باید بگم : چیزی که در وبلاگ نوشتم دروغ نبود ،‌ حواس پرتی بود . کسی به ما میگه دوستت دارم ! که اصلا حواسش به ما نیست ...

رز!! شنبه 19 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:51 ب.ظ http://bargepaeezi.blogfa.com

تعریفهای مختلفی میشه از یه دوست داشت . شاید تعریف شما از یک دوست با مال من فرق کنه و شاید هم نه ! من توی این نوشته سه نوع دوست مختلف می بینم : 1-دوستی که صندلی را می گذارد .2-دوستی که صندلی را می کشد .3-دوستی که می تواند از این اعمال جلوگیری کند ولی متاسفانه وجود خارجی ندارد !! . اون کسی که اون بالا ایستاده باید یکی را انتخاب کنه یا گاهی وقتها براش انتخاب می کنند ! شاید انتخاب شما با انتخاب من متفاوت باشه . شما کدام را انتخاب می کنید ؟ خودتون جزء کدام دسته هستید ؟ ...

رز!! دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:32 ق.ظ http://bargepaeezi.blogfa.com

امیر حسین عزیز !‌ اول از همه باید ازت تشکر کنم که برای تمام سؤالات پاسخی داری و برای من می نویسی . حالا می رسیم به دروغ و حواس پرتی : وقتی یک نفر حواسش به من نیست ، وقتی منو نمیبینه ، وقتی وجود من براش اهمیت نداره ، چطوری می تونه منو دوست داشته باشه ؟ عشق جنین کسی مثل همون درخت می مونه در زمستان ! عشقی سرد و بی روح ...

رز !! دوشنبه 21 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:52 ب.ظ http://bargepaeezi.blogfa.com

سلام.اولا که اون نوشته از خودم نبود . حالا خوبه اسم نویسنده را آخرش نوشته بودم ! ولی به نظر من خیلی هم چرت نگفته . آیا تو به این اعتقاد نداری که ما زندگی گذشتگان را ادامه می دهیم ؟ حتی بعضی از مکتبها هستند که می گویند بعد از مرگ ،‌ روح انسان وارد بدن نوزادی میشه که تازه قراره به دنیا بیاد . اینا رو من نمیگم . اون مکتب میگه که متاسفانه الآن اسمش تو خاطرم نیست . خیلی ها به این مکتب اعتقاد دارند . یعنی یک روح در بدنهای مختلف در زمانهای مختلف و موقعیت های مختلف به گردش در می آید .
و رد هر صورت زندگی دیوار کوتاه یا باریکیست . کمی غفلت کنی می افتی . و گاهی وقتها دیگه هیچ وقت نمیتونی قد راست کنی ... باید مواظب بود
مواظب خودت باش .

رز !! سه‌شنبه 22 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 12:51 ب.ظ http://bargepaeezi.blogfa.com

در مورد حواس پرتی اول می خوام به سؤال بپرسم : شما متولد چه سالی هستید ؟ آخه یه جوری حرف می زنید که انگار الآن بیش از 10 سال است که زن و بچه دارید و در حال جون کندن هستید به گفته ی خودتون البته . منظور من حواس پرتی در دوران دوستی بود نه بعد از ازدواج.اگر بعد از ازدواج را در نظر بگیریم حق با شما است ولی اگر دوران دوستی را در نظر بگیریم حق با من می شود .

رز !! چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 01:21 ب.ظ http://bargepaeezi.blogfa.com

اگر منظور از کوتاهی دیوار ، طول دیوار باشه ، اونوقت چی ؟ شاید منظورش زمان بوده نه ارتفاع ! زمان ما برای زندگی کردن خیلی کوتاهتر از اون چیزیه که حتی بتونیم تصورش کنیم . در یک چشم بر هم زدن به آخرش می رسیم و خداحافظ ...! پس در این زمان کوتاه باید خیلی مواظب باشیم که نهایت استفاده را ببریم و اونطوری که باید ،‌ زندگی کنیم .
در مورد اون مکتب ، من هم چیز زیادی نمی دونم . نه قبولش دارم و نه ردش می کنم . ولی می دونم که هست و خیلی ها به آن معتقدند .
در مورد جون کندن در زندگی : کار را نباید با زندگی قاتی کرد . اگه تو به عشقت نشون ندی که عاشقشی ، چطوری از او توقع داری که باهات بمونه ؟ باید عشقتو به یه طریقی بهش ثابت کنی . اگه همه ی زندگی کار باشه ، پس عشقت کجای زندگیت قرار داره ؟ آیا جای برای او هم داری ؟ اگر بگی که همه ی این کارها را به خاطر او انجام می دهی ، چطوری باید حرفتو باور کنه ؟ آیا نباید حرفتو بهش ثابت کنی ؟ چطوری بهش ثابت می کنی ؟ باز هم با کار ؟ اگه این راه را برای اثبات عشقت نسبت به او انتخاب کرده ای ، مطمئن باش که یه روز ازت خسته میشه و میره ! توجه کردن و اهمیت دادن یکی از مهمترین اصول عشق است . برای اثبات عشق ، باید به عشقت اهمیت بدی و به او توجه کنی . در کنار کارت البته .

صبرا نامی پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 08:33 ق.ظ http://sabra.blogsky.com

از مرگ روح گفته بودم که در تولد عشق گاهی سر زا می رود .. انگار بحث به جاهای دیگری کشیده . در گرداگرد روح نمی توان حصاری کشید . روح را نمی توان تربیت کرد . آن طور که گفته بودی عشق فرزند روح است . فرزند تربیت ناپذیر ناخلف ... زیباست ولی در آغوش روح جایی ندارد . سرکش و گریز پاست .تقصیر شاید این باشد که بسیار می زائیم ...

اختلاف من وشما سر اینه که من میگم روح قابل کنترل و شما میگین نیست پس بحثمون بی فایده است.

عسل جمعه 25 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 06:32 ق.ظ http://ssevenn.blogsky.com

سلام ... چون درباره ی مطالبی که مینویسی زیاد اطلاعات ندارم نمیتونم نظر بدم ...ولی تو که میتونی ( عصبانی) کجایی یه سری به ما نرنی راستی لینکه وبلاگم کو؟

هنگامه شنبه 26 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:52 ب.ظ http://www.ssevenn.blogsky.com/

سلام دوست من
ممنونم از حضورتون در وبلاگ
باید بحث جالبی باشه ولی راستی از اولش نخوندم .
منتظرت هستیم .
موفق باشی .

رز !! یکشنبه 27 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 11:05 ب.ظ http://bargepaeezi.blogfa.com

سلام.
در صورتی حق با تو است که بخوای عاشق ظاهر طرف مقابل بشی . چون در هر صورت عشق کوره ! و هیچ چیزی نمی بینه . فرقی نمیکنه طرف را ببینی یا نه . می تونی ظاهرش را تحسین کنی به خاطر زیبایی . ولی عاشق افکارش بشی . باید عاشق قلب طرف مقابل بشی ...
باز هم مرسی که اومدی پیشم .

رز !! دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:56 ب.ظ http://bargepaeezi.blogfa.com

قبول دارم که ظاهر خیلی مهمه ولی شرط اصلی نیست . یکی از ستون های انتخاب را تشکیل میده ولی ستونهای دیگری هم هستند که مهم ترند !
نظرت راجع به عاشقانی که نقاب به چهره دارند چیست ؟ ظاهر یه شخص مثل یه نقاب می مونه ! باطن را می پوشونه . راستی برای تو باطن مهم تره یا ظاهر ؟

رز !! پنج‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1384 ساعت 08:35 ب.ظ http://bargepaeezi.blogfa.com

شد من یه بار یه چیزی بنویسم ، تو ساز مخالف نزنی ؟! من برای اینکه منظورم را برسونم اونطوری نوشتم . وگرنه خودم می دونم که هیچ دو شبی مثل هم نیستن!
در مورد ظاهر و باطن : به عقیده ی من هیچ انسانی روی کره ی زمین زشت نیست . بالاخره یکی پیدا میشه که عاشق قلب آدم بشه و اون شخص بعد از اینکه عاشق قلب و باطن ما شد ، از ظاهر ما هم خوشش میاد . عاشق ، همیشه معشوقش را زیبا می بینه .

رز !! سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1384 ساعت 11:35 ب.ظ http://bargepaeezi.blogfa.com

سلام . با کمال تعجب باید بگم باهات موافقم . غیر ممکن وجود ندارد تا وقتی که عشق هست !!
)راستی فکر کنم یاهو مسنجرت خرابه ... یه فکری به حالش بکن (

رز !! جمعه 9 دی‌ماه سال 1384 ساعت 10:59 ق.ظ http://bargepaeezi.blogfa.com

آره امیر حسین عزیز ! عشق را در جایی نمی توان پیدا کرد . قحطی عشق آمده . پیدا کردنش در میان واژه ها ، واقعا غنیمته !!!

رز !! جمعه 9 دی‌ماه سال 1384 ساعت 08:55 ب.ظ http://bargepaeezi.blogfa.com

خیلی بد جواب دادی!اصلا خوشم نیومد . همه چیز را که نمی توان با فیزیک و ریاضی به اثبات رسوند . هر چیزی رو که نمیشه با منطق استدلال کرد . فکر نمی کردم چنین آدمی باشی . من با قلبم پرسیدم . من با قلبم زندگی می کنم . من با احساساتم عاشق می شوم و با روحم نه جسمم به دنبال پاسخ می گردم . روح با ریاضی اثبات نمی شود . عشق را نمی توان با قواعد فیزیک ثابت کرد ! جوابهای تو جوابهایی بودند در خور جسم . تو هیچ فرقی بین سؤالات من و یک مسئله ی فیزیک قائل نشدی . من از تو جدول ضرب نپرسیدم .

رز !! سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1384 ساعت 01:06 ب.ظ http://bargepaeezi.blogfa.com

سلام. من دل تو رو شکستم ؟ چرا اینقدر زود قضاوت می کنی ؟ من که کاری نکردم . راستی خیلی کار خوبی کردی برام کامنت گذاشتی . آدم باید منطقی باشه و حرفشو بگه . قهر که کاری رو درست نمی کنه !

توپولی چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1384 ساعت 02:40 ب.ظ http://topoli6612.blogsky.com

وای خوب شما به بحثتون ادامه بدین!

یاشار سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1384 ساعت 04:50 ب.ظ http://northboy.blogsky.com

سلام
مرسی از محبتت.
روح خود ماییم که در این تن خاکی چنان گیر کرده ایم که از آراد نمی شویم.
امثال گاندی در هر قرن فقط یکی است.
گاهی اتفاق می افتد آنچه که تو بعدا نمی خواهی یادش بیاوری.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد